Šeimos mediacijos socioedukaciniai aspektai

Jana Pružinská

Santrauka


Autorė savo straipsnyje daugiausia dėmesio skiria šeimos socialiniam ir švietimo tarpininkavimui (mediacijai). Be pagrindinio tikslo – pasiekti konfliktuojančių šeimos narių susitarimą, autorė atkreipia dėmesį, kad yra ir kitų mediacijos būdų, kad būtų išlaikyta šeimos vienybė, atkuriama taika šeimoje (socialinio tarpininkavimo (mediacijos) per viešąją erdvę, 2012). Nustatyta, kad gali būti suformuoti įgūdžiai, kurie gali padėti žmonėms susidoroti su sudėtingomis situacijomis šeimoje ir už jos ribų, taip pat gyvenime. Jie gali padėti išmokti efektyviau bendrauti, ugdyti šeimos narių tarpusavio supratimą, išmokyti kalbėti apie savo poreikius ir tenkinti šiuos poreikius, stiprinti savivokos gebėjimus. tarpininkavimo procesas suteikia konfliktuojančioms šeimos šalims galimybę surasti tinkamą modelį. dėl šių teigiamų tarpininkavimo patirčių šeima gali pradėti gerinti savo bendravimo mikroklimatą, santykius. atlikus socialinio darbo studentų apklausą gauti panašūs rezultatai. socialinis tarpininkavimas, kaip atkurti taiką viešojoje erdvėje, ir yra tinkama pagalbos šeimoms ir bendruomenėms priemonė.

Esminiai žodžiai: šeimos mediacija (tarpininkavimas), transformuojamasis tarpininkavimas, tarpininkavimo potencialas, švietimo pasekmės, tarpininkavimas ir socialiniai įgūdžiai.


Visas tekstas:

PDF (English)